Pentru 2010, noua generaţie Saab 9-5 se prezintă extrem de bine
ţinând cont că unele elemente de design au fost preluate de la
renumitul concept Saab Aero X, prezentat
la Salonul Auto de la Geneva, în 2006. Nava amiral rămâne fidelă
mărcii prin faptul că moştenirea aviatică îşi pune din nou amprenta
iar asta se poate vedea din personalitatea aparte, apreciată mai
ales de cunoscători.
Saab 9-5 este construit la fabrica Saab din
Trollhattan, Suedia şi este cel mai avansat model din
gamă, din punct de vedere tehnologic. Lista de opţionale high-tech
este extrem de bogată, începând de la display-ul inspirat din
aviaţie, numit Head-Up Display (Pilot HUD), iluminarea adaptivă
(Bi-Xenon Smart Beam), sistemul de avertizare pentru prevenirea
părăsirii benzii de rulare (LDW), sistem de recunoaştere a
indicatoarelor de circulaţie (TSR) şi până la tracţiunea
integrală (XWD) cu unitate eLSD.
Noul 9-5 este primul model lansat pe piaţă de când Saab a fost
preluat de Spyker. Din cauză că dezvoltarea acestuia s-a făcut pe
timpul când GM încă îl mai avea „sub pântece”, platforma
tehnică pe care a fost construit modelul scandinav a fost
împrumutată de la Opel Insignia, preluând astfel şi
câteva elemente ca manetele de semanlizare, butonul de aprindere a
farurilor, etc.